עברו טסט ראשון!

שלושה מעובדי קונסיסט במשרד התחבורה- יאיר חדאד, שלמה חזן וצבי בניאן, בהובלת מנמ"ר המשרד צור אהרון, השלימו לאחרונה רפורמה מעמיקה במערך מבחני הנהיגה

מהפכת טכנולוגיות המידע אינה פוסחת על המגזר הציבורי ומשרדי הממשלה, הנמצאים כיום בעיצומה של תנופה אדירה בכל הקשור לפיתוח מערכות מידע ופרויקטים טכנולוגיים מורכבים אשר אינם נופלים מאלו המתבצעים במגזר הפרטי. רבים מעובדי קונסיסט, המועסקים במגוון תפקידי IT במשרדים הממשלה השונים, משלבים הייטק ברמה הגבוהה ביותר עם פרוייקטים המשפרים את פניהם של שירותי הממשלה לאזרח מהקצה אל הקצה.

תשאלו את שלושת עובדי קונסיסט המועסקים בפרוייקט "ברוש" של משרד התחבורה– יאיר חדאד, מנהל הפרוייקט, אשר יחד עם שלמה חזן וצבי בניאן, מנהלים את הפרויקט תחת מנמ"ר משרד התחבורה, צור אהרון. פרויקט "ברוש" מהווה את הפלטפורמה הטכנולוגית עליה פועל כל המערך החדש של מבחני הנהיגה בישראל, אשר נבנה כתוצאה מרפורמה מרחיקת לכת אשר עומדת לא רק לצמצם את זמן ההמתנה למבחני נהיגה אלא גם לשפר באופן דרמטי את השירות שמעניק משרד התחבורה לתלמידי נהיגה, ולהפוך את כל התחום לבטוח, שקוף ויעיל הרבה יותר.


מסמכי האפיון של הפרוייקט הטכנולוגי המורכב כללו כ- 600 עמודים עם מאות פרמטרים - גיבוש מסלולי המבחן על פי סוג הרישיון המבוקש; אופן קביעת התור למבחן; שיבוצי הנבחנים; סוגי הרכב בהם ניתן להשתמש; סוגי השלילות ועוד.


יאיר חדאד, עובד קונסיסט ומנהל פרויקט "ברוש" תחת מנמ"ר משרד התחבורה צור אהרון, אומר כי שלב האפיון ארך כשנה וכלל ראיונות מקיפים עם מספר גדול של בעלי תפקידים - בוחנים, מורי נהיגה, מפקחים ועוד. בסופו של תהליך הלמידה, גובש מסמכי אפיון והתקשרות בן 600 עמודים אשר כלל מאות פרמטרים -גיבוש מסלולי המבחן על פי סוג הרישיון המבוקש –לרכב פרטי, ציבורי, משאית, לטרקטורים ואופנועים וכו'; אופן קביעת התור למבחן; שיבוצי הנבחנים; סוגי הרכב בהם ניתן להשתמש; סוגי השלילות ועוד.

אחרי שנתיים של עבודה מאומצת של מנמ"ר המשרד, יחד עם צוות הניהול של עובדי קונסיסט ומוטורולה ישראל, אשר אמונה על הפיתוח והביצוע של "ברוש", יצאה הרפורמה אל הפועל בחודש יולי האחרון ומעתה והילך מנוהל כל מערך מבחני הנהיגה בישראל ביעילות של חברת הייטק, לא פחות. "ברוש" משלב ערכת חומרה אשר מותקנת בלמעלה מששת אלפים כלי רכב המשמשים למבחני נהיגה, הכוללת שתי מצלמות– אחת המצלמת את פנים הרכב ואחת את הנעשה מחוצה לו, מיקרופון להקלטת כל הנאמר במהלך המבחן, התקן GPS אשר מאפשר למרכז השליטה לעקוב אחרי המסלול של כל רכב הנמצא במהלך מבחן נהיגה, נתב תקשורת להעברת כל המידע, בזמן אמת, למרכזי השליטה של משרד התחבורה, וכן מחשבי טאבלט המשמשים את הבוחנים למילוי פרטי הנבחן, לקביעת מסלול הנהיגה, וכן למילוי צ'ק ליסט שעל פיו קובעת המערכת, באופן אוטונומי ועל בסיס פרמטרים שנקבעו מראש, את תוצאת המבחן.

לאחר סיום המבחן וקביעת התוצאה שולחת המערכת לנבחן מסרון באופן אוטומטי ומיידעת אותו ואת בית הספר לנהיגה אליו הוא משויך אם עבר או נכשל. המערכת גם תאפשר לתלמידים ולמוריהם לצפות בהקלטות של המבחן באתר היציאה למבחנים בו ביצעו את המבחן המעשי במידה ונכשלו - למטרת לימוד והפקת לקחים. המערכת פרוסה מקריית שמונה ועד אילת, וכוללת, מלבד אלפי כלי רכב ומאות בתי הספר לנהיגה המחוברים אליה באמצעות חיבור אינטרנט מאובטח, 45 אתרי יציאה למבחנים מהם ייצאו מבחני הנהיגה, ארבעה חדרי בקרה למפקחים (ב"ש, חולון, חיפה וירושלים) וחדר בקרה ארצי. המערכת כוללת מספר שרתים המאפשרים גיבוי והמשך עבודה אוטומטי במקרה של תקלה. בעתיד יתווסף לכל אלו אתר גיבוי מלא למקרה של תקלה מערכתית כדי לאפשר המשך עבודה ללא תקלות. המערכת מופעלת על-ידי שני זכיינים –מילגם, אשר מפעילה את המערכת מתל-אביב צפונה, וחברת טלדור, המפעילה את המערכת מהמרכז דרומית עד אילת.

"בתוך פחות משנתיים הבאנו לשינוי ושיפור דרמטי של מערך מבחני הנהיגה", אומר יאיר חדאד. "המערכת הזו תספק שירות לקהל המונה כ- 400,000 תלמידי נהיגה מדי שנה, ויחד עם חדוות העשייה והאתגר הטכנולוגי, כיף להגיע כל יום בבוקר לעבודה ולדעת שהצלחנו בתוך זמן כה קצר, לבצע שינוי מרחיק לכת, אשר גם ישפר משמעותית את השירות הציבורי וגם ישליך לטובה על איכות הנהיגה והביטחון בכבישים."

כמובן שבכל מערכת יש חבלי לידה לאור הצורך לתת מענה לפער של עשרות אלי תלמידים שממתינים למבחן מעשי, דבר שיוצר לחץ על המערכת, אבל להערכת משרד התחבורה בתוך זמן קצר יינתנו המענים הנדרשים לכל הצרכים.

בתמונה למעלה - עובדי קונסיסט במשרד התחבורה, על רקע שרתי מערכת 'ברוש' - שלמה חזן (בחולצה שחורה), יאיר חדאד (בחולצה כחולה), וצבי בניאן (בחולצה לבנה)

מלאו פרטים ונחזור אליכם
שלחו קורות חיים
Close