משה אטיה, סמנכ"ל קונסיסט לדה-מרקר: דיגיטל זה קודם כל אנשים
פורסם במוסף דה-מרקר, נובמבר 2022. זוהר ברוך, בשיתוף קונסיסט
חברת קונסיסט מעניקה ללקוחותיה פתרונות מחשוב וטרנספורמציה דיגיטלית מתקדמים, אך בוחרת שלא לקחת חלק בתרבות ארגונית קשה של עבודה בשעות מטורפות בתנאים קיצוניים. היא מציעה כאלטרנטיבה תרבות ארגונית שפויה, וזה אולי גם סוד ההצלחה שלה
משה אטיה צילום: יניב בן יהודה
"לו יכולתי לתת טיפ להצלחה עסקית, הייתי אומר 'תשקיעו בעובדים'. לדעתי זה הדבר הכי חשוב בבניית חברה. מצחיק, אבל לפעמים זה מרגיש כאילו זה סוד מסחרי כי לא מיישמים את הטיפ הזה", אומר משה אטיה, סמנכ"ל חטיבת המוצרים ופתרונות הדיגיטל של קבוצת קונסיסט. הקבוצה, המספקת מגוון פתרונות ומוצרים טכנולוגיים, חיה, נושמת ומיישמת את תפיסת העולם הזו וגם חרטה על דגלה את הסלוגן שקובע ש"טכנולוגיה אצלנו זה קודם כל אנשים!".
ובקונסיסט העובדות מדברות בעד עצמן: עובדים בחברה נשארים שנים ארוכות ומתקדמים לתפקידים בכירים ולאתגרים שונים בתוך החברה. "יש אצלנו עובדים שנמצאים בקבוצה חמש, עשר וגם הרבה יותר שנים," אומר אטיה. "אני, למשל, עובד בקונסיסט 21 שנים, ומנכ"ל הקבוצה התחיל לעבוד בה לפני 23 שנים".
איך אתה מסביר את זה?
"התחלנו בתפקידים זוטרים ובמשך השנים התקדמנו עוד ועוד. עובדים שמגיעים אלינו רואים את זה, ומבינים שיש להם אופק, שלא מנחיתים כאן מנהלים חיצוניים ושאנחנו שואפים לאפשר להם להתקדם, וזה מעודד ומייצר מוטיבציה. אנחנו חיים בתחום שבו כל שנתיים אנשים מחליפים מקום עבודה ואילו אצלנו זו ממש קריירה לשנים, בתקופת גאות יש פיתויים לעובדים מכל מיני חברות אופנה וסטארט אפים, אבל לשמחתנו הרוב המוחלט של העובדים בוחרים להישאר איתנו לשנים ארוכות. אנחנו מציעים תרבות ארגונית שפויה וסופר משפחתית. בימים אלו למשל, ההיי טק נמצא בתקופה של חוסר יציבות ופיטורים מסיביים אחרי תקופה של גיוס אינטנסיבי, ואנחנו לא מפטרים ואפילו גדלים."
לדברי אטיה, גם בתקופת הקורונה, שהקשתה על כל המשק, לא הוצאו עובדים לחל"ת ולא פוטרו, מה שממחיש כי "אנחנו לא מדברים רק בססמאות אלא באמת שמים את העובדים בראש מעייננו."
בוא נדבר לרגע על החלק השני במשוואה של המוטו שלכם - לפיו טכנולוגיה אצלכם זה קודם כל אנשים - קונסיסט היום מובילה בכל הקשור לפתרונות טרנספורמציה דיגיטלית לארגונים, נכון?
"בהחלט," אומר אטיה. "קונסיסט בישראל היא חלק מקבוצת קונסיסט העולמית - חברת הייטק בינלאומית המתמחה באספקת פתרונות תוכנה, מיחשוב ושירותים מקצועיים בתחומים רבים של טכנולוגיית המידע (IT). הקבוצה הוקמה בשנת 1972 ומציינת השנה 50 שנות פעילות - לא דבר מובן מאליו בתחום ההיי טק. כיום מעסיקה הקבוצה למעלה מ-400 עובדים בישראל וכ-1,000 עובדים ברחבי העולם ועל קהל לקוחותיה ב-EMEA נמנים למעלה מ-1,400 ארגונים מובילים כמעט בכל ענפי המשק: בנקים ומוסדות פיננסים, חברות ביטוח, עשרות משרדי ממשלה, עיריות ומועצות, חברות הייטק, חברות תקשורת ואנרגיה, ארגוני בריאות ומרכזים רפואיים, מוסדות אקדמיים, חברות מסחר ותעשייה, חברות סחר אלקטרוני ועוד".
"פתרונות התוכנה והמחשוב שלנו מכסים תחומים רבים וניתן לומר כי כמעט בכל ארגון או חברה בגודל בינוני ומעלה יש לפחות פתרון אחד שלנו" אומר אטיה. "קבוצת קונסיסט מיישמת מנעד גדול מאוד של פתרונות במגוון רחב של תחומי עיסוק, כמו למשל יישום ואינטגרציה של מערכות תוכנה; אינטגרציה של תשתיות מחשוב מורכבות; שירותי ענן, אבטחת מידע והגנה בסייבר; פתרונות פינטק בבנקים, ועוד. בפתרונות הדיגיטל לטרנספורמציה דיגיטלית עשינו קפיצת דרך עצומה, במיוחד בשנים האחרונות, עם פתרונות מובילים כגון מערכת התקשורת הרב-ערוצית GLASSIX ובוטים חכמים – קוליים וטקסטואלים - לשירות, תמיכה ומכירות, המיושמים אצל מאות ארגונים; פתרונות חכמים בתחום החתימה הדיגיטלית, טפסים דיגיטלים ותהליכי WORK FLOW כגון Doxi ו- PB Digital; מערכת WYZE לניהול הידע הארגוני; המערכת המובילה לניהול תחום ה-IT Service Management SysAid, וכן הפתרונות המתקדמים ביותר לאבטחת מידע, סייבר וענן של EKRAN, VEEAM, Fortinet ועוד. תחום עיסוק נוסף שלנו הוא שירותי גיוס וניהול של כח-אדם טכנולוגי במודל של מיקור חוץ, יועצים והשמה.
"הסל המקיף הזה שלנו, עם מעטפת של חטיבת פיתוח וחטיבת הסיסטם שלנו, מאפשר לנו לגבש וליישם מגוון גדול מאוד של פתרונות מותאמים ללקוחות שלנו. כך אנו יכולים לייעל באופן משמעותי תהליכים ארגוניים עבור לקוחותינו - מתהליכי HR, רכש, לוגיסטיקה ו-ITSM ועד תהליכי שירות, מכירות ותמיכה."
בקבוצת קונסיסט בטוחים כי הוותק שצברה בתחום טכנולוגיות המידע, וההצלחה שלה, שאינה מוטלת בספק, קשורים באופן הדוק לעובדים וליחס אליהם. "אנחנו יודעים שההשקעה שלנו בעובדים מתורגמת ללקוחות שלנו", אומר אטיה. "הדבר הכי מהותי בשימור כוח אדם, במוטיבציה של העובדים, בתפוקה ובשביעות רצון בארגון זו תחושת השייכות של העובד לארגון. ברור לנו שההשקעה הזו טובה לכולם, וכי מדובר במודל שהוא גם אנושי וגם עסקי. עובדים בעלי ותק מכירים את החברה, את ערכיה ואת הקוד האתי שלה, הם/ן צברו ידע רחב בטכנולוגיה של החברה ומבחינת הלקוח זה מעולה שאנחנו יכולים לספק לו יציבות והמשכיות בשירות. כמו כן, כפי שציינתי קודם לכן, עובד שמרגיש שרואים אותו באמת, שמתייחסים אליו בצורה אנושית ושקונסיסט זה הבית שלו, יעבוד מכל הלב וזה בהחלט מחלחל ללקוחות שלא מפסיקים לפרגן על איכות האנשים שלנו."
לכתבה בדה-מרקר לחצו כאן: