פתרונות טרנספורמציה דיגיטלית להמשכיות עסקית בזמן מלחמה
מאת: אריאל סהר, CDO ומנהל חטיבת הדיגיטל בקונסיסט
כולנו עוברים תקופה מאתגרת נוכח המלחמה שנכפתה על ישראל. ליבנו עם משפחות הנרצחים, ואנו מאחלים החלמה מהירה ומלאה לפצועים ומייחלים להחזרת כל החטופים כשהם בריאים ושלמים!
לצד הצער והכאב העצומים, חשוב להדגיש את החשיבות של עמידה איתנה, לזכור ולהזכיר לעצמנו שמדינת ישראל ידעה ימים ותקופות קשות לא מעטות מאז הקמתה, ולמרות האתגרים, תמיד ידענו כאומה להתאושש ולהמשיך לפעול, להתעצם, לגדול ולהתפתח. למרות הקושי הגדול, משברים יכולים להוציא מאיתנו כבני אדם תעצומות נפש ואת העוצמות והיכולות הגבוהות ביותר הקיימות אצל כולנו, ואם נשכיל לפעול נכון, נצא גם מהמשבר הנוכחי חזקים מתמיד.
בהיבט העסקי, המשבר ממחיש גם את הצורך בתכנון ובמוכנות תמידית למלחמה ולתרחישי קיצון בלתי צפויים, ואת החשיבות של יישום פתרונות טכנולוגיים המבטיחים המשכיות עסקית מקסימלית במצבים שכאלו. המשכיות עסקית הנה קריטית לא רק בהיבט העסקי, אלא גם בהיבט הלאומי: ההיסטוריה מוכיחה שכלכלה איתנה הינה משמעותית ביותר לניצחון במלחמות, שכן בכוחה להבטיח את המשך ההנעה בעוצמה של גלגלי המשק, דבר התורם לחוסן הלאומי ולנצחון במערכה!
בהתאם לכך, ובמטרה לסייע לכם כארגון להשיג המשכיות עסקית מקסימלית בעת המשבר הנוכחי, סקרתי כאן מספר כלים שהוכיחו - לאורך השנים ובמיוחד בחודש האחרון - שהם מאפשרים לבתי עסק ולארגונים לפעול באופן מיטבי, גם במצבי קיצון, וגם כשרבים מהעובדים מתחברים מרחוק, אינם יכולים להגיע לעבודה או מגוייסים בצו 8.
זה המקום לציין שמאז פרצה המלחמה, צוותי חטיבת הדיגיטל והמוצרים בקונסיסט הקימו, בזמן אפס, מוקדים דיגיטלים רבים עבור ארגוני חירום, הצלה וסיוע אזרחי, ופתרונות הדיגיטל שלנו מאפשרים להציל חיים ולהעניק סיוע למאות אלפי אזרחים. אנו בקונסיסט גאים על כך שיש לנו את היכולת להשתמש ביכולות הדיגיטל המתקדמות שלנו כדי לסייע בהקמת מוקדי חירום קריטיים אלו, ומלבד פעילויות אחרות שקונסיסט מבצעת בהיבט הלאומי, זוהי התרומה שלנו למאמץ המלחמתי. ניתן לקרוא על מוקדי החירום, ההצלה והסיוע שהקמנו באתר קונסיסט כאן.
כלים טכנולוגים חיוניים להמשכיות עסקית מירבית - בשגרה ובעת מלחמה
תקשורת עם לקוחות - ANY TO ANY OMNICHANNEL COMMUNICATIONS - באמצעות GLASSIX
את הצורך בתקשורת יעילה עם לקוחות כולנו מכירים, וכידוע לכל מי שמצוי בעולמות השירות והמכירות, בשנים האחרונות עבר העולם העסקי לספק שירות לקוחות, תמיכה וליווי תהליכי מכירה באמצעות הערוצים הדיגיטלים ובמיוחד בוואטסאפ, ופחות ופחות באמצעות הטלפון.
מערכת תקשורת אומניצ'אנל, כמו GLASSIX, מספקת תקשורת רציפה, אמינה מאוד, יעילה ואישית בין לקוחות לארגונים ולנציגי השירות והמכירות שלהם- מכל מקום לכל מקום. המערכת פועלת בענן, דבר המונע SINGLE POINT OF FAILURE ומאפשר לפעול בגמישות מירבית תחת מגוון תרחישים. באופן זה, המערכת מספקת תקשורת עסקית מיטבית בשגרת עסקים רגילה כמו גם גם בעיתות משבר.
מאז פרוץ המלחמה אנו שומעים כל העת מהשטח - ממנכ"לים וסמנכ"לי שירות ותפעול בחברות מובילות, שתודות לגלאסיקס, לפתרונות הבוט AI ומערכת SENDIX שלנו, הם מסוגלים להמשיך לפעול כרגיל, לספק שירות באופן רגיל למרות המצב הבלתי רגיל ולהזרים חמצן ומכירות לעסק. כל זה מתאפשר למרות שרבים מהעובדים נמצאים בצו 8 או אינם יכולים להגיע לאתרי החברה ממגון סיבות אחרות.
CONSIST AI - בוטים חכמים AI - מספקים מענה ושירות ללקוחות - באופן אוטומטי מסביב לשעון
המשכיות עסקית בזמן מלחמה דורשת מארגונים ובתי עסק לספק שירות ללקוחותיהם בצורה אפקטיבית ויעילה, למרות שרבים מהנציגים והעובדים אינם יכולים להגיע למוקדי ומשרדי החברה. שימוש בבוטים AI מבוססי בינה מלאכותית, הניתנים ל'אילוף' ולאימון, מאפשר להמשיך לספק ללקוחות שירות, לפתור עבורם בעיות ולהזרים מכירות לעסק, גם כשמצבת כח האדם פוחתת באופן משמעותי ופתאומי. בוט AI - טקסטואלי וקולי - מסוגל לספק שירות ולפתור בעיות באופן עצמאי ואוטומטי, ואנו בקונסיסט עדים לכך שהבוטים שלנו מצליחים לספק שירות מושלם לכ-70 אחוז מהפניות של לקוחות, ללא צורך בהתערבות של נציג אנושי!
בוט AI לא רק מבטיח המשכיות עסקית מקסימלית אלא גם חוסך באופן ניכר בהוצאות הארגון, ומספק שירות ומענה מקיף באופן יעיל, מבלי להגדיל את הוצאות כח האדם. חשוב להדגיש כי השימוש בבוט AI יכול לספק מענה גם למגוון דרישות ארגוניות כגון תהליכי משאבי אנוש, ניהול הידע בארגון ועוד. נסכם ונאמר שבוטים AI לעולם אינם נחים, ניתן ללמד אותם לטפל ביותר ביותר נושאים, ולכן הם מסוגלים להגביר את היכולת של ארגונים לפעול ללא הפרעה במהלך מלחמה ובעיתות משבר.
מערכת לשיווק והפצת מסרים באמצעות ערוצי הדיגיטל ובעיקר בוואטסאפ - SENDIX
וואטסאפ כיום הוא ערוץ התקשורת המועדף על מרבית מהאוכלוסיה בישראל - בין אם מדובר בתקשורת בינאישית או בתקשורת עסקית וצרכנית אל מול ארגונים ועסקים. זו הסיבה שרבים מהלקוחות של ארגונים כיום מעדיפים לקבל מידע על מבצעים, מוצרים ושירותים באמצעות ערוץ זה. כשיש לארגון או לבית העסק מוצר חדש, מבצע מעניין, אירוע מיוחד, סקר שביעות רצון וכל מסר אחר שהארגון מעוניין להפיץ לקהל לקוחות ולציבור הרחב, ניתן כיום לשלוח אותו באמצעות מערכת להפצת מסרים ושיווק בוואטסאפ דוגמת SENDIX של קונסיסט.
בלחיצת כפתור מאפשרת SENDIX, לנסח, ליצור ולהפיץ מודעות מסוגננות וממותגות למאות אלפי ומיליוני לקוחות וצרכנים - באופן יעיל וממוקד. בדרך זו יכולים הלקוחות של הארגון להתעדכן אודות המוצרים, השירותים והאירועים שיוזם הארגון, להזמין מוצרים ולתאם הגעת משלוחים, בקלות וביעילות מירבית.
היתרונות המרכזיים של שימוש בוואטסאפ, בשגרה אבל במיוחד בעת משבר ומלחמה, באים לידי ביטוי במהירות ובמיידיות. וואטסאפ הינו אמצעי התקשורת המהיר והמיידי ביותר להפצה של מידע. בתוך דקות ניתן לשלוח הודעה לקהל רחב מאוד, לקבל דוחות מדוייקים בזמן אמת אודות נתוני פתיחה ופידבקים, לוודא שהמסרים עברו, לאסוף מידע ועוד. זמן התגובה חשוב בשגרה, ובעת חירום הוא חשוב שבעתיים, ובאמצעות מערכת כמו SENDIX הההודעות בוואטסאפ יכולות להעביר מידע בצורה אישית, ברורה ותמציתית בשילוב תמונות, טקסטים ולוגואים, כפתורים להנעה לפעולה, ועוד.
לסיכום:
מערכות דיגיטליות כגון גלאסיקס, בוטים AI ו-SENDIX, מסייעות לארגונים לשמור על תקשורת רציפה ויעילה עם עובדים, לקוחות, ספקים ושותפים עסקיים - גם בשגרה ובמיוחד בחירום.
לכן, המעבר לסביבה דיגיטלית, דבר שהוא חיוני לתהליכי שירות, מכירות ותמיכה יעילים בזמן שגרה, מסייע לארגונים לנהל את המשאבים הארגוניים בצורה יעילה מאוד. בזמן מלחמה ובמצבים בלתי שגרתיים, פתרונות דיגיטל אלו מאפשרים להתאים את הארגון במהירות לשינויים ולתרחישים בלתי צפויים, להמשיך להפעיל עובדים ונציגים מרחוק, לנהל תהליכים, ולהפעיל את כל הפעילות העסקית במגוון מצבים באופן מיטבי.